Report: VW Boxer Team meeting, Iragna- Ticino, Švicarska

Okupljanja širom Europe - tko, gdje, kada, kako ...
Post Reply
User avatar
siniša
Administrator
Posts: 1085
Joined: 29 Mar 2004, 10:54
Location: Zagreb

Report: VW Boxer Team meeting, Iragna- Ticino, Švicarska

Post by siniša » 01 Jul 2012, 10:18

Kao što neki već znaju, prošli vikend mala tročlana ekipa VW Buba Kluba Zagreb bila je na VW susretu u kantonu Ticino u Švicarskoj. Bilo je prisutno oko 200 vozila, susret je inače odlično organiziran, domaćini su bili super gostoljubivi, pazili nas i mazili (kako i ne bi, dolaze nam u Rovinj svake godine!).

Evo Kirijeve verzije najzanimljivijeg dijela puta, copy-paste-ano sa kombi foruma...


Zagreb, petak ujutro. Već smo trebali krenuti, no vraćamo se u centar grada - T. je zaboravio putovnicu, a S. hladne sokove u frižideru... kad smo već došli natrag, S. je pokupio iz garaže i Vertex razvodnik s namjerom da ga možda proda u Švici...

Image

Skrenuli smo u Palmanovu jer su dečki bili gladni. Hranu su nabavili u sisi Vozimo dalje, pravac Mestre/Venecija

Image

Nekih 50km prije Venecije ja sam zadrijemao, kad čujem S. kako viče "gorimo!". Gledam dolje ispod tapisona izlazi dim, otraga pod sjedalom dim... S. polagano usporava, T. je već dohvatio aparat za gašenje, izlazimo iz auta, u djeliću sekunde dogovor - ja ću otvoriti poklopac motora, S. će špricati . Otvaram poklopac, vidi se plamičak, S. špricne prah sekundu-dvije (dobro da nije više), al vidimo da ne gori benzin nego izolacija, pa munjevito diže sjedalo i čupa klemu s akumulatora (spekao si je 2-3 prsta pri tome :-/ ). Ok, više ne gori, ali sve je puno dima. Idućih pola sata smo iznosili stvari, tražili alate, i sagledavali štetu, dok je T. 100m ispred čuvao trokut koji je svako malo prevrtao vjetar od prolazećih šlepera. Nije zgodno kada se ovo dogodi na autocesti, GPS kaže da do prvog izlaza ima 3-4km.

Image

Sve žice prema motoru su izgorene, a nismo imali dovoljno dugačak komad žice da spojimo bobinu do akumulatora. Dakle morat ćemo upogoniti motor bez struje. A to je moguće pomoću ovog čarobnog razvodnika koji je skinut sa vatrogasne pumpe Rosenbauer, a kojega popularno zovu "Vertex". Stavljamo Vertex umjesto normalnog razvodnika, namještavamo točku paljenja od prilike, i guramo po zaustavnoj traci na autoputu. Prvih par pokušaja - ništa. Skidamo kapu i skužili smo da je izlaz za 1. cilindar za 90° krivo postavljen, pomičemo sve kablove za 90°, novi pokušaj - ja sjedim u bubi, dečki guraju, puštam kuplung, PALI ! Nisam mogao vjerovati, motor radi ! Sreći nema kraja.

Image

Dovukli smo se do izlaza s autoceste, izašli i nastavili u prvo selo, tražimo hlad i neki dućan. Nailazimo na lokalnu željezaru i stajemo ispred, ali to nije sve - Talijan u željezari ZNA ENGLESKI (i to solidno priča engleski, našem čuđenju nema kraja!) . I ima sve što nam treba: kupujemo žicu 1.5mm2, žicu 4mm2, faston-stopice, par prekidača i izolir-traku. Trebat će Za to vrijeme T. ide pješice u Lidl po vodu i sokove.

Image

Razmišljamo što dalje i jednoglasna odluka je da nastavljamo put. Budući da smo bez svjetala , odlučujemo da nećemo trošiti vrijeme na popravak elektrike, nego idemo dalje voziti kako bismo po danu prešli što više. Alternator je definitivno skuren (on je izazvao paljevinu), a čak i da spojimo svjetla na akumulator, nemamo dosta struje za parsto km vožnje.

Image

Spojili smo jedan prekidač u motorskom prostoru koji kratko spaja izvod na Vertexu, jer kada se motor pokrene, ovo je jedini način da ga se ugasi. Dakle za gašenje će trebati svaki put dignuti stražnju haubu i prebaciti prekidač. A pokretanje - svaki put guranje Moramo paziti da ne stanemo na uzbrdici i tamo gdje nema dovoljno mjesta...

Image

Par puta smo stajali da provjerimo koliko se motor grije jer paljenje nije precizno podešeno, no sve se čini ok, čak ima i snage (premda ovaj razvodnik nema "vacuum advance"). Ubrzo smo se navikli na vožnju u novim uvjetima, Lombardijska sela prolaze jedno za drugim...

Image

Shit! Prije Milana upadamo u gužvu, nakon izlaza s autoputa dočekuje nas totalni kaos ... kroz koji se nije lako probijati se ako ti ne rade ni truba niti žmigavaci... Silazimo s brze ceste i idemo po GPS-u nekim lokalnim cestama da obiđemo Milano prema sjeveru. Navigacija nas malo previše voza po lokalnim kvartovskim cestama, no ipak napredujemo.

Image

Izvukli smo se iz okolice Milana, idemo na sjever prema jezeru Como, počinje utrka da stignemo prije mraka. Na švicarsku granicu dolazimo u sumrak, službenik nam kaže da stanemo sa strane, a zatim i da ugasimo motor (ajoooj !!!). Ja izlazim iz auta, otvaram haubu i gasim motor prekidačem Ubrzo se lik vraća s pasošima i kaže ok, možemo dalje. I što nam drugo ostaje, na švicarskoj granici T. i ja guramo bubu , S. sjedi unutra i pali , čim je motor zabrujao munjevitom brzinom uskačemo svi unutra i gibamo dok su svi još u čudu i dok se netko nije sjetio zaustaviti nas Ufff, ovo je dobro prošlo.

Image

Prelazimo mostom preko jezera Lugano... sumrak pada, a mi imamo napetu utrku s vremenom da stignemo prije mraka jer vozimo bez ikakvih svjetala.

Image

Prošli smo grad Lugano, zadnjih 40-tak km jako je napeto, već je gotovo mrak, zavukli smo se iza jednog šlepera i vozimo stalno za njim, ljudi nam povremeno trube jer nemamo svjetla... otraga imamo trokut ali baš se i ne vidi...

Image

Svega 10km prije cilja morali smo stati jer se bez svjetla više nije moglo voziti. Testiramo kablove koji su gorili i pronalazimo da desna stražnja pozicija nije u prekidu i može raditi, lijevu stražnju poziciju spajamo žicom preko zadnje haube iz desne u lijevu lampu. To sve spajamo žicom s prednjim pozicijama, a preko prekidača spajamo lijevi prednji far, pa s jednim osiguračem ravno na akumulator. Ideja je voziti s pozicijama da se uštedi struja, a po potrebi paliti far da nas drugi vide i da mi nešto vidimo. Žmigavci i stop-lampe i dalje ne rade, al to nije tako bitno... Tako smo se uspjeli dovući do izlaza s autoceste, naći odvojak za selo Iragna, mjesto susreta.

Image

Dolazimo na mračnu seosku cestu, nemamo pojma kako naći mjesto susreta. No kod prvih kuća nalaze se 2 bube, pa skrećemo u dvorište i nalazimo majstora koji nešto popravlja na njima, priča samo talijanski, objašnjava nam da samo produžimo dalje po cesti i doći ćemo do susreta. On je rekao još parsto metara, no mi smo vozili po toj cesti dalje još bar 4-5 kilometara. Konačno vidimo bubu bez tablica pored ceste koja služi kao putokaz za susret. Dolazimo mračnom cesticom do ulaza, dečkima na ulazu nije ništa jasno jer nimalo nisu očekivali hrvatske tablice, a kad smo ispričali što nam se na putu dogodilo, nastao je urnebes... Skupili su se svi budni u blizini, pričali s nama, ogledavali auto i smijali se. Ubrzo dolaze i prijatelji koje već dugo znamo s naših susreta u Rovinju i njihovom veselju što nas vide nema kraja, nudi se piće za dobrodošlicu ... zatim su nas i fino nahranili
Svi sudionici susreta dobili su ovakvu bocu tičinskog merlota s posebno štampanom etiketom.

Image


Povratak :
Domaćini su u subotu odvezli našu bubu kod svojeg meštra za bube, on je provizorno pospajao žice koje vode od ispod stražnje klupe do motorskog prostora i stražnjih svjetala.
Činjenica je da bismo i sami mogli to spojiti, ali uštedili su nam vrijeme koje smo proveli zabavljajući se umjesto da smo šljakali na autu, i zbog toga smo im puno zahvalni. Dali su nam za put još i jedan rezervni akumulator ! Naravno, za nikakvu financijsku naknadu nisu htjeli ni čuti. Majstor nam pokazuje što je sve napravio (i kroz smijeh se ispričava što je koristio kablove skinute s Fiata ) :

Image

Ljubaznošću domaćina, prespavali smo potpuno sami u ovoj zgradurini koju su nam ostavili otvorenu. Uključujući točionik s pivom, kuhinju, kupaonicu...

Image

Vrijeme je za povratak - krećemo u 8 ujutro, pravac Lugano

Image

Nakon Lugana odlučujemo se za drugi i malo kraći put, umjesto preko Milana idemo preko Bergama

Image

Jezero Como

Image

U Bergamu se uključujemo na autocestu i njome kroz ostatak Italije

Image

I tako, bez ikakvih problema prošli smo cijelu Italiju, do Slovenije. Struje smo trošili jako malo, samo žmigavci i stop-svjetla (u Švicarskoj dnevna svjetla nisu obavezna, u Italiji su obavezna - ali izgleda da se na to baš i ne obaziru previše, trećina ljudi vozi bez svjetala).

Ulazimo u Sloveniju, mrači se, uskoro je počela i kiša, pa moramo koristiti svjetla i brisače. Ja svako malo provjeravam napon voltmetrom, vozimo se s upaljenim pozicijama a tamo gdje su kamere ili opasnost od murije pale se oborena svjetla. Nakon Ljubljane stavljamo drugi akumulator, jer je počeo jaki pljusak i treba imati kratka svjetla upaljena stalno do Zagreba. Dođosmo kući živi i zdravi.
Lijepa avantura!

Image
Last edited by siniša on 01 Jul 2012, 10:50, edited 1 time in total.
Keep up the good work

User avatar
siniša
Administrator
Posts: 1085
Joined: 29 Mar 2004, 10:54
Location: Zagreb

Post by siniša » 01 Jul 2012, 10:44

Također molim Kirija da ubaci još slika sa susreta, pošto je on jedini imao fotić...
Keep up the good work

User avatar
Doktor
Posts: 5078
Joined: 25 Mar 2004, 15:10
Location: Tokyo Underground

Post by Doktor » 02 Jul 2012, 09:47

Kakva reportaža i avantura, dečki - svaka čast ! :D

User avatar
wecomakina
Posts: 1837
Joined: 14 Nov 2009, 11:03
Location: zagreb

Post by wecomakina » 02 Jul 2012, 11:35

e to je prava avantura,odlicno vam bilo vidim...svaka cast!!

User avatar
Robug1970
Posts: 360
Joined: 06 Sep 2009, 22:41
Location: Dugo Selo (Osijek-Koškovec-Daruvar)

Post by Robug1970 » 02 Jul 2012, 21:05

:smt023 Bravo dečki ! Dobro ste se snašli! :smt023

User avatar
pivac
Posts: 311
Joined: 11 Mar 2010, 20:18
Location: SPLIT

Post by pivac » 02 Jul 2012, 22:19

svaka čast!!!!

User avatar
gizmo
Posts: 451
Joined: 06 Jul 2009, 19:48

Post by gizmo » 02 Jul 2012, 22:36

...još da ste na ovoj zadnjoj sliki otvorili haubu to bi bilo to... :lol:

User avatar
Klemen Klemen
Posts: 1177
Joined: 25 Aug 2004, 15:05
Location: Ljubljana, Šmartno pod Šmarno goro (otherway in the land of aircooled dreams and imagination)
Contact:

Post by Klemen Klemen » 03 Jul 2012, 09:01

Pa otvorena je hauba.....

Super report i bravo ekipi nakon problema za snagu do cilja i natrag.
1960 T1 9-windows
1974 topless

MY BUG - MY TOY

Ovisnik od VW zračnohlađenih modelčića

User avatar
siniša
Administrator
Posts: 1085
Joined: 29 Mar 2004, 10:54
Location: Zagreb

Post by siniša » 05 Jul 2012, 07:30

A jedna zanimljiva statistika:

Plava buba je u stvari Andreina... To ne bi bilo niš čudno da se nije, koliko sam skužio po datumima i Zenmobilu iliti Taz-u nije isto instalacija zapalila na isti dan, ni to nije čudno, ali Andi i Zen su rođeni na isti dan (tj. datum) i na obje bube se zapalila struja na isti dan dok ih je netko drugi vozio.

:?: :?: :?: :?: WTF???
Keep up the good work

User avatar
davor
Posts: 179
Joined: 18 Feb 2009, 14:55
Location: Karlovac

Post by davor » 05 Jul 2012, 12:11

siniša wrote:A jedna zanimljiva statistika:

Plava buba je u stvari Andreina... To ne bi bilo niš čudno da se nije, koliko sam skužio po datumima i Zenmobilu iliti Taz-u nije isto instalacija zapalila na isti dan, ni to nije čudno, ali Andi i Zen su rođeni na isti dan (tj. datum) i na obje bube se zapalila struja na isti dan dok ih je netko drugi vozio.

:?: :?: :?: :?: WTF???
Ovo sam već negdje pročitao... :D
Ružo moja crvena,al' si plava ko zelena trava

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest